Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY
čl. 1
Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti C.A.tel, spol. s r.o.,
IČO: 35815434, IČ DPH: SK2020236867, zapísaná
v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 24441/B
(ďalej len „Predávajúci") a
kupujúceho (ďalej len„Kupujúci") pri kúpe tovaru ponúkaného
Predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej
„CATEL") a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy
uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim na diaľku prostredníctvom
elektronického obchodu na internete (ďalej len „Kúpna zmluva").
(Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany").
Tieto obchodné podmienky platia na území Slovenskej republiky pre
kúpu tovaru objednaného prostredníctvom elektronického obchodu na
Obchodné podmienky vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na
Všetky vzťahy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré nie sú upravené
týmito všeobecnýmiobchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými
ustanoveniami zákona č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení
neskorších predpisov. Ak je Kupujúci spotrebiteľom v zmysle § 52 ods.
3 zákona č. 40/1964 Zb.Občiansky zákonník v platnom znení, teda ak
sa jedná o Kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná
v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa
vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami
príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
v znení neskorších predpisov.
Práva Kupujúceho vo vzťahu k Predávajúcemu vyplývajúce zo zákona
č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov a zákona č.108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov
zostávajú týmito obchodné podmienky nedotknuté.
Kupujúcim sa rozumie v systéme zaregistrovaná fyzická osoba, alebo
právnická osoba, ktorá si elektronicky objedná tovar prostredníctvom
elektronického obchodu na stránke www.catel.webnode.sk.
Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár,
obsahujúci informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky
tohto tovaru, spracovaná systémom elektronického obchodu.
Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v platnom cenníku
Kontaktné údaje Predávajúceho pre kupujúceho:
C.A.tel, spol. s r.o.
Telefónny kontakt: 0907 456 135 (volať medzi 8:00 – 18:00)
E- mail: e-obchod@catel.skTáto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť.
Proces registrácie Kupujúceho, elektronické objednanie tovaru a
uskutočnenie platby za tovar elektronicky objednaný ako aj
spracovanie osobných údajov Kupujúceho je chránené a zabezpečené.
Osobné a dôverné informácie sú bezpečne uchovávané počas prenosu z
čl. 2
Objednávka
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné
vyplnenie všetkých registračných formulárov.
Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola
spôsobená dôsledkom toho, že Kupujúci pri registrácii nezadal všetky
požadované údaje a/alebo vyplnil registračný formulár chybne.
Predávajúci tiež nezodpovedá za škodu, ktorá bola spôsobená
Kupujúcemu dôsledkom toho, že Kupujúci zabudol svoje prístupové heslo
a/alebo sa prístupové heslo Kupujúceho dostalo do rúk nepovolaných
osôb bez pričinenia Predávajúceho.
Prijatá elektronická objednávka je považovaná za návrh Kúpnej zmluvy
Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká na základe
záväzného potvrdenia elektronickej objednávky v systéme. Predávajúci
je povinný potvrdiťe-mailovou správou (na e-mailovú adresu
Kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke) obsah elektronickej
objednávky Kupujúceho a to bezodkladne po jej doručení Predávajúcemu,
inak platí, že k uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Zmluvnými stranami
nedošlo. Kupujúci je povinný skontrolovať obsah elektronickej
objednávky uvedený v e-mailovej správe Predávajúcim. V prípade
zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej objednávky
potvrdenej zo strany Predávajúceho, je Kupujúci povinný o tom
upovedomiť Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej
na e-mailovú adresu e-obchod@catel.skTáto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť.
Za podstatné náležitosti elektronickej objednávky sa považujú:
a. Identifikácia Kupujúceho,t.j. obchodné meno alebo meno a
priezvisko, sídlo/bydlisko,IČO, DIČ, kontakt(telefón a e-mailová
adresa);
b. Kód objednávaného tovaru podľa katalógu alebo tiež jeho popis;
c. Množstvo objednávaného tovaru;
d. Adresa miesta dodania tovaru (ak nebude tento údaj uvedený, má sa
za to, že tovar má byť dodaný na adresu sídla/bydliska Kupujúceho) ;
e. Okamih dodania tovaru(deň, hodina), ak sa Kupujúci dohodne s
Predávajúcim odlišne ako jeuvedené v obchodných podmienkach;
f. Meno a priezvisko osoby oprávnenej k prevzatiu dodávaného tovaru
(ak nebude tento údajuvedený, má sa za to, že k prevzatiu dodávaného
tovaru je oprávnený Kupujúci, prípadne akýkoľvek jeho zamestnanec).
Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa predchádzajúceho
článku, je považovaná za neúplnú. Predávajúci sa v takom prípade
pokúsi kontaktovať Kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov
elektronickej objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo
doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo
doplňujúcich elektronickú objednávku Predávajúcemu sa elektronická
objednávka považuje zaúplnú.
čl.3
Storno objednávky
Kupujúci má právo stornovať elektronickú objednávku bez udania
dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením zo strany Predávajúceho.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť,
ak sa tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom
zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane,
Predávajúci bude okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o
ďalšom postupe. V prípade,že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú
sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet
v lehote 15-tich kalendárnych dní.
čl. 4
Spotrebiteľské zmluvy a poučenie o práve odstúpiť od zmluvy
V prípade, keď je Kúpna zmluva uzatvorená použitím prostriedkov
komunikácie na diaľku (v tomto prípade elektronický obchod na
internete), má Kupujúci právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť do 7 dní od
prevzatia tovaru. Iba vprípade, pokiaľ by Predávajúci neodovzdal
Kupujúcemu informácie,ktoré je podľa § 10 zákona č. 108/2000 zákon
o ochrane spotrebiteľa pripo domovom predaji a zásielkovom predaji v
znení neskorších predpisov povinný odovzdať, je táto doba 3 mesiace
od prevzatia tovaru. Ak sú informácie riadne odovzdané v jej
priebehu, dochádza k ukončeniu trojmesačnej doby a začína od tej doby
trvať doba sedemdňová.Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmlúv
vymenovaných v § 12 ods. 5zákona č. 108/2000 zákon o ochrane
spotrebiteľa pri podomovompredaji a zásielkovom predaji v znení
neskorších predpisov.
Oznámenie Kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy musí byť
Predávajúcemu doručené do skončenia doby pre odstúpenie a zároveň
musí byť Predávajúcemu riadne vrátený kompletný tovar v pôvodnom
stave so všetkými dokladmi a dokumentáciou, ktoré boli Kupujúcemu
dodané. Pre rýchle vybavenie veci je nutné vrátiť tovar na rovnakú
adresu Predávajúceho, ktorá je v dokladoch k tovaru uvedená ako
miesto, z ktorého bol tovar Kupujúcemu odoslaný.
Odstúpením Kupujúceho od Kúpnej zmluvy sa Kúpna zmluva od začiatku
zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť
Kupujúcemu najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej
zmluvy cenu zaplatenú za tovar prevodom na účet Kupujúceho.
Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci len v tom prípade, ak tovar
plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nemal vady .
V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok
Predávajúci nebude akceptovať odstúpenie od elektronickej objednávky
a tovar bude vrátený na náklady Kupujúceho naspäť.
čl. 5
Cenové podmienky
Kúpna cena tovarov ponúkaných Predávajúcim prostredníctvom
catel.sk je uvedená vždy vedľa vybraného tovaru. Kúpna cena
sa vždy uvádza s daňou z pridanej hodnoty, ak nie je uvedené inak.
Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť)
ceny tovarov uvedené na catel.sk s tým, že nové ceny tovarov
sú pre Kupujúceho platné dňom ich uverejnenia na catel.sk
Takáto úprava ceny sa nevzťahuje na tovar už Kupujúcim objednaný. V
evidentne chybná, napr. ak ide o tovar bežne dostupný a všeobecne
známy a jeho cena sa odlišuje od ceny obvyklej, alebo z dôvodu chyby
systému sa pri tovare objaví cena "0,- €" alebo "1,-€", Predávajúci
nemá povinnosť tovar dodať za cenu chybnú, ale môže Kupujúcemu
ponúknuť dodanie tovaru za cenu riadnu. Ak Kupujúci v tomto prípade s
riadnou cenou tovaru nesúhlasí, môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
čl. 6
Platobné podmienky
Platby sa vykonávajú v EUR pričom Predávajúci vyžaduje platbu vopred.
Pri tomto spôsobe platby je Kupujúcemu zaslaný tovar kuriérskou
službou po uhradení a pripísaní celej sumy tovaru uvedeného v
elektronickej objednávky na účet C.A.tel, spol.s r.o.,
Tatra banka : 26 24 53 04 63 / 1100
Variabilný symbol: číslo elektronickej objednávky.
čl. 7
Dodacie podmienky
Dodávky elektronicky objednaného tovaru budú podľa dostupnosti
tovarov a prevádzkových možností Predávajúceho expedované v čo
najkratšom termíne,najneskôr do 30 pracovných dní od dňa, keď
Predávajúci potvrdil prijatie elektronickej objednávky Kupujúceho a
to na mieste dodania uvedené v elektronickej objednávke.
Kupujúci je informovaný o zaslaní tovaru e-mailom. Status
elektronickej objednávky si môže skontrolovať po prihlásení sa v
systéme. O statuse elektronickej objednávky je Kupujúci taktiež
upozornený emailom.
Tovar jedodávaný prostredníctvom kuriérskej služby na adresu miesta
dodania uvedenú Kupujúcim v elektronickej objednávke. Kuriérska
služba bude telefonicky kontaktovať Kupujúceho pred dodaním tovaru
Kupujúcemu a záväzne si s ním dohodne presný čas dodania tovaru
Kupujúcemu. V prípade, ak Kupujúci nebude prítomný v čase, ktorý si
záväzne dohodol skuriérskou službou, na mieste dodania a
nesplnomocní inú osobu naprevzatie tovaru, Kupujúci zodpovedá za
škodu, ktorá vznikla Predávajúcemu a/alebo kuriérskej službe v
dôsledku neúspešnéhododania tovaru Kupujúcemu. Náklady opätovného
dodania tovaru Kupujúcemuznáša Kupujúci.
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a
zaplatením kúpnej ceny.
Zásielka s tovarom vždy obsahuje faktúru. Pri prevzatí tovaru je
Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený,
nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade
jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom
- kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas
prepravy. Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému
poškodeniu obalu,Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie
z tohto dôvodu.
Tovar dodáva Predávajúci výlučne na území Slovenskej republiky.
Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp.
iných štátov sa uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a
vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a
príp.ďalších dodacích podmienok medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
čl. 8
Záručné podmienky a záručná doba
Na dodávaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov.
Na vybrané druhy tovaru môže byť Kupujúcemu poskytnutá dlhšia
záručná doba. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru
Kupujúcemu.
Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní
Kupujúcemu priložená faktúra a dodací list(doklad o kúpe tovaru),
ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.
Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne
zaplatený.
Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný reklamovať tovar čistý, mechanicky nepoškodený v
originálnom balení vrátane Požadovaných dokladov.
Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná. Pri neoprávnenej
reklamácii je Kupujúci povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením
tejto reklamácie.
čl. 9
Okolnosti vylučujúce zodpovednosť za nemožnosť plnenia
Žiadna zo Zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia v
prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci.
Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú Zmluvné
strany nemohli predvídať a ktorej nemohli zabrániť ani pri vynaložení
najvyššej možnej odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich
vôle, najmä vojna,povstanie, štrajk, prírodné katastrofy, zmeny v
legislatíve a iné.
V prípade, že nastane udalosť podľa bodu 2 sú Zmluvné strany povinné
si túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu.
Vznik neočakávaných technických alebo logistických porúch oslobodzuje
Predávajúceho od dohodnutých záväzkov.
čl.10
Záverečné ustanovenia
Kupujúceho znalosť technických možností Internetu a prijatie
technológiou podmienených možných problémov.
Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným pripojením na
Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené na stránke
cate.sk môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho
upozornenia.
Predávajúci nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame
alebo mimoriadne škody,spôsobené použitím informácií zo stránky
catel.sk
Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť
Predávajúci si vyhradzuje právo tieto obchodné podmienky, kedykoľvek
zmeniť a/alebo doplniť.Zmeny a/alebo doplnky týchto obchodných
podmienok vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na catel.sk
Zmluvné strany sa dohodli,že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú
z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane
sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, budú prednostne
riešiť formou zmieru.
Odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, Kupujúci zároveň
potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s obchodnými podmienkami
Predávajúceho.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
čl. 1
Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok upravuje postup obchodnej spoločnosti C.A.tel, spol. s r.o. so sídlom v Bratislave, Slovenská republika,
IČO: 35815434, IČ DPH: SK2020236867, zapísaná
v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 24441/B
(ďalej len „Predávajúci") a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci") pri uplatňovaní práv
vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru
zakúpeného na portáli www.catel.sk a práva a povinnosti Kupujúceho a
Predávajúceho
(Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany") s tým
súvisiace.
Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona
č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní
práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru
zakúpeného prostredníctvom elektronického obchodu na www.catel.sk
ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa
riadi podľa § 619 až § 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v
platnom znení a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch
v znení neskorších predpisov.
Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3
zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri
uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za
vady
tovaru zakúpeného na www.catel.sk ako aj úprava práv a
povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 422
až
§ 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení .
Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu,
že sa oboznámil s reklamačným poriadkom Predávajúceho a bezvýhradne
s
ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky
Predávajúcemu sa reklamačný poriadok stáva pre Kupujúceho
záväzným.
Reklamačný poriadok je verejne dostupný na stránke
www.catel.webnode.sk
čl. 2
Kontrola tovaru pri prevzatí
Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v
ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia
je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou
službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak
Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu,
Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu
po jeho prevzatí.
Ak Kupujúci zistí nekompletnosť tovaru alebo akékoľvek poškodenie
tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším
poškodením obalu, je povinný reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do dvoch dní
od prevzatia zásielky, uplatniť u Predávajúceho. Inak sa dodávka
považuje za kompletnú a bez závad a reklamácie z tohto titulu nebudú
akceptované.
Kupujúci je povinný Predávajúcemu reklamovať vady tovaru zakúpeného
na catel.sk bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených
v príslušných ustanoveniach zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný
zákonník
v platnom znení a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom
znení.
čl. 3
Reklamač